Branding: Fruitbedrijf Van Appeven

Hoe Van Appeven de klant verleidt Genietend van de ondergaande zon die de appelgaarden van het bedrijf in een gouden gloed zette, realiseerde Jos van Appeven zich ineens ten volle: Ons appelsap verdient beter dan zomaar een fles of pak in de supermarkt. We hebben werkelijk in alle opzichten een premium product, maar hoe kunnen we de consument die het nog niet geproefd heeft daarvan ook overtuigen? Goede raad was in dit geval niet duur, en kwam van het vaste reclamebureau van Van Appeven: Creation Station.

We zorgden voor een unieke branding van de premium appelsappen en communiceren daarbij uiteraard de milieuvriendelijke teeltwijze, zorgvuldige oogstmethode en de eigen kwaliteitspersen. Het sap wordt per appelras afzonderlijk en zonder toevoegingen gebotteld in een fles die niet voor niets aan wijn refereert.


Dit sap moet je ontdekken om je vervolgens, bijvoorbeeld tijdens een diner in een beter restaurant, te laten verleiden door de frisse smaaksensaties.

De positionering en styling van het merk doet een niet mis te verstane belofte die na het openen van de fles grandioos wordt ingelost.