Case: ART Panel

Het Roermondse bedrijf Incatro Room Acoustics B.V. worstelde met zijn positionering. Incatro levert akoestische oplossingen in de vorm van geluidsisolerende en -absorberende panelen. De panelen worden op de markt gebracht onder een aantal merknamen waarvoor in een aantal gevallen ook internetadressen waren geclaimd. Dat veroorzaakte een versnippering in aandacht en daardoor verminderde effectiviteit van de marketing- en communicatie-inspanningen.

Om tot een nieuwe communicatiestrategie te komen die het positioneringvraagstuk voor eens en altijd zou oplossen werd Creation Station in de arm genomen. We besloten van start te gaan met de bewezen succesvolle methodiek van Verbeterpunt. In een tweetal sessies – ondersteund door live-mindmappingspecialist Wim van Grinsven – schiepen we samen de vereiste helderheid. Daardoor konden de nieuwe strategische uitgangspunten worden geformuleerd. Onder meer werd bepaald dat de activiteiten geprofileerd worden onder de naam ARTpanel. Voorheen een van de productnamen, vanaf nu de vlag waaronder Incatro communicatief vaart.
 

 

In het nieuwe marketingcommunicatieplan werd de strategie verder uitgewerkt en concrete communicatiemiddelen bepaald. Het ontwikkelen en vormgeven van een nieuwe huisstijl en een nieuwe website annex webshop stonden hierin centraal. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en is de website www.artpanel.nl het communicatieve vlaggenschip waarmee het bedrijf zichzelf en zijn producten aan de zakelijke en particuliere doelgroepen presenteert.



ARTpanel webshop

Voor ARTpanel was het belangrijk om rechtstreeks aan de klant te kunnen leveren. Daarvoor bouwden we een ingenieuze webshop die uiteraard ook weer uitblinkt door helderheid. What you see is what you get. Bestellen en betalen in een handomdraai.